新年快乐!gott nytt 2010!~

Ett halvår i Shanghai

Jaa... då har ett halvår i Shanghai swishat förbi fortare än jag hade kunnat ana. Öl och ris har blivit daglig vana. Så många upplevelser, så mycket kul, så många möten, så mycket att berätta om. Även om jag hade en liten jobbig period under slutet på november-december med förskylning, feber och hosta (hostan ja!!!!) så är det ju knappast det jag vill minnas och kommer att minnas av mitt halvår här.

Min kinesiska har blivit snäppet bättre. Även om det ibland känns som om man är sämst i klassen märker man när man är ute att man faktiskt kan säga en hel del till kineserna. Och man hör vad de säger. Kan tjuvlyssna på tunnelbannan. Mmhmm. Snart får de tänka sig för vad de säger när jag kliver på tåget. ;P

Hade också en väldigt bra och mysig jul samt ett fantastiskt nyår, mycket tack vare att vi fått besök av hela 5 svenskar i lägenheten under decemberfirandet. Syrran, hennes kompis Annika, Anders och Maria samt deras 5-åriga dotter Ellen gjorde stämningen dubbelt så bra om inte mer! Idag när jag skriver detta blogginlägg har de dock blivit utsparkade från landet... nä, jag bara skoja. :P Däremot har de faktiskt åkt hem igen, för man kan ju inte stanna i Shanghai för alltid, hur roligt det än är.

Men jag kan inte åka hem... för jag är redan hemma. Tror jag i alla fall.

Kommentarer
Postat av: mammi

ja, vad är hemma käre son. Det undrar jag med emellanåt,,Fint blogginlägg :-)

2010-01-11 @ 03:10:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0