kryddstarkt värre på KungFu Noodles~~

Nyss hemkommen från ännu en dag på jiao tong... Vid lunchtid idag prövade jag och min nya tongxuen (klasskamrat) Drake från filippinerna på en mycket populär kinesisk fast food restaurant (det betyder egentligen bara att den är populär i kina, vilket iofs inte är så "bara"...), och naturligtvis blev vi inte helt förvånade när vi upptäckte att ingenting inne i restaurangen stod på engelska. Det roliga var att inredningen och kassorna såg precis ut som inne i vilken mcdonalds eller burgerking som helst, bara det att maten som serverades här var mycket, mycket, mycket, mycket kinesisk - och kryddstark. Det var bara att peka på det man ville ha, dock kunde jag göra mig förstådd genom att säga "zhe gou, yi gou si" vilket betyder typ "Den där, nummer fyra". Det såg ut att vara ris med smaskigt kött på toppen.. mm. Soppa och sallad fick man till också.. mm. Drake beställde samma sak, och ovetandes satte vi oss ner och vräkte i oss riset till en början, men redan efter några sekunder kände jag det bränna som lava i munnen, och svetten började långsamt rinna nerför kinderna.... även Drake tyckte att riset var alldeles för kryddstarkt, så vi gick ner och köpte varsin cola för att kyla ner oss (dricka ingår nämligen inte i någon meny alls, för kineserna dricker inget till maten förutom soppa...).

hetaste riset ever

Det var dock inte riset som var det värsta... soppan som jag till en början tyckte smakade gott smakade inte lika gott efter att jag fiskat upp det som låg på botten med pinnarna.. så här såg det ut, det som låg i soppan... vad fan? Jag förlorade aptiten direkt... 10 poäng till den som kan säga vad detta är för något. ;O

va i helve...

Jag och Drake lämnade Kungfu Noodles med brända tungor... och hungriga magar.

Kommentarer
Postat av: johanna

tror inte du vill veta vad detdär var för något.... hahaha euw!

2009-09-24 @ 09:03:57
URL: http://mixband.blogg.se/
Postat av: Mamma

Det såg inget vidare ut. men du slapp ju äta det iaf. Då skulle du sett dom på Kändisdjungeln på tv4. "Pippi" käkade både kokt råtta och rå skorpion,,,

2009-09-24 @ 11:01:39
Postat av: John

Kanske inte! haha

2009-09-24 @ 11:02:47
URL: http://shanghainights.blogg.se/
Postat av: fluffis

bläää.

hade en lite liknande erfarenhet när jag var i phnom penh i kambodja, köpte soppa på en liten restaurang på gatan. döm om min förvåning när jag ser att det ligger en hel kycklingFOT i soppan. det var tydligen den finaste biten. jag var inte lika förtjust.

2009-09-24 @ 17:52:53
URL: http://www.myspace.com/fluffiemusic

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0