on the top of M1NT.

M1NT

Igår kväll hände det tillslut. Efter mycket snack med Antony gick jag tillslut med på att gå med till M1NT, en av Shanghais mest exklusiva, lyxigaste och självklart dyraste nattklubbar. Men M1NT är så mycket mer än bara en nattklubb... faktum är att hela byggnaden heter M1NT, och förutom M1NT Club finns det även M1NT Restaurant, M1NT Lounge, M1NT Hotel osv.. du kan alltså i princip leva här dygnet runt om du vill och känner för att fläkta plånboken. Vad som gör M1NT ännu mer speciellt som ställe är att det är världens första "Shareholders Club", ungefär översatt till aktieägar-klubb, vilket betyder att du kan köpa aktier i M1NT som du sedan kan använda till exklusiva drinkdeals. Inget för en fattig student som mig då. :P

Läs om mitt första besök på M1NT nedan. Ett besök som blev ytterst schtekigt för våran del, eftersom Luzi fixade upp mig, Antony och Max till VIP-terassen högt upp i byggnanden som egentligen endast är tillåten för M1NTs medlemmar (aktieägare) att besöka!!

M1NT

Kvällen började med att jag drog mig bort till Donut King vid Jing An park för att träffa Luzi. Hade faktiskt på mig ytterrocken igår för det var så kallt. Faktum är att det är svinkallt i Shanghai just nu, drygt 8-10 grader vilket kanske inte låter så kallt för oss västkustbor... men för mig som nu vant mig vid Shanghais svettiga värme kom det lite som en chock. Jaja, kalla mig vek. :P
På Donut King tog jag och Luzi en kopp espresso i väntan på Antony som var och klippte sig. Det slutade med att han blev totalt 40 minuter försenad. Ändå blev han inte ens nöjd med frisyren! Han är bara SÅ bög (och jag skojar inte heller :P)

Klockan var strax runt 11 när Antony kom med taxi och plockade upp oss, vilket ändå var för tidigt för att dra till M1NT, så vi drog till JJ Club i en timma för att pimpla gratisdrinkar. På JJ dök Max upp! Tjoho! Även fler peeps dök upp men det var bara Max som följde med oss vidare till M1NT vid tolvslaget. Och ja, sen kom vi till M1NT då. Glasdörrar, röd matta, biffiga dörrvakter - till en början sa det nästan allt. Det var en lång kö innanför, men Antony bara sa sitt namn på gästlistan, och vips släpptes vi fyra in och kunde ta hissen upp till 24:e våningen där klubben är. Nice säger jag bara. ;)
Fler överraskningar väntade uppe. Det första som slog mig var att det var så högt i tak inne på M1NT. Det kändes väldigt subtilt och raffinerande att vara här inne på nåt sätt. Vid ingången till klubben korsade man en lång korridor, vid sidan av ett avlångt akvarium fullt med äkta hajar som simmade omkring. Ja, jag säger då det!

Hann dock inte få en ordentlig look än, för Luzi, Antony, jag och Max drog oss direkt upp till VIP-terassen (eller Shareholders place) efter att Luzi pratat med dörrvakten och släppt in oss uppför 2 trappor till takterassen. Niiiiiiiiiiiiiiiiiice! Uppe på toppen var det såklart lite kyligt, eller mycket kyligt, och till skillnad från knöket och brumlet nedanför var det väldigt få folk samt avslappnad atmosfär här. Utsikt över the Bund, flodinloppet och People's Square... Man kände sig verkligen lite "över" när man stod här och kunde känna vibrerande dunk från musiken nedanför. ;P

Det var dock kanske inte så kul som man trodde där på toppen av M1NT dock. Visst var det cool och snygg inredning och så, men... inte så mycket ös. :P Jag är dock säker på att det är mer nice där i solskenet dock, som ni kan se i bilden ovanför. Något jag tyckte var roligt var toaletterna här uppe. Just när jag skulle börja pissa upptäckte jag ett heltäckande glasfönster framför mig. Va fan? :P Iofs lyxigt att kunna se Shanghai by night, men kanske inte så passande precis när man utför sina naturbehov? Haha.

Senare drog vi oss neråt. Vi fick fixat varsin drink på terassen, men den tog snabbt slut och när vi kom ner till baren när nere var det dags att hosta upp hundralappar om man ville ha nåt mer. Vi dansade och partajade medans fler peeps dök upp, och vi höll på till klockan 4 nånting. Efter det började M1NT sakta men säkert tömmas på folk. Vi kom inte upp till VIP-terassen något mer den kvällen men det gjorde inte så mycket. Det hade varit en fantastisk shanghai night helt enkelt, och jag klagar inte. Jane, Kyuna och Shayne drog till M2 men det var inget vi hade lust till... särskilt inte Max som inte hade sovit på 2 dar. :P

Kvällen avslutade jag med ett skrovmål på McDonals klockan 5 på morgonen. Tjeckt.

SÅ..... varför tog vi inga bilder? Tja, svaret är enkelt... hade vi gjort det hade snobbarna nog skrattat. De enda kamerablixtrar som ses inne på M1NT är nämligen de från paparazzins kameror!

www.m1nt.com/cn


Kommentarer
Postat av: Tebo

haha steek, jag vill med partajja :D

2009-11-30 @ 12:41:28
URL: http://locopilla.blogg.se/
Postat av: Lea

Hej John.



Antar att det är du som är Jonipoon på lista.se? Vi skulle vilja få kontakt med dig för vi tror du är en perfekt gästlisare för oss! skicka din mejladress till [email protected] och så skickar vi mer info. hur det är att vara gästlistare för oss, i korthet kommer det fortsätta som nu (listskrivande) men du kommer även få chansen till bannerplats för din blogg på vår sajt.



Allt gott och hoppas vi hörs inom snar framtid.



med vänlig hälsning Lea.

2010-05-12 @ 12:44:35
URL: http://[email protected]

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0