kinesisk hosta~~

Det är verkligen svårt att bli frisk från förskylningar här i shanghai! Kanske beror det på att luften är helt absurt "nersmutsad" av alla miljoner kinesers halsbakterier... Nu har jag varit förskyld i kanske 5 veckor, men jag slår vad om att det är 5 olika förskylningar jag haft och inte 1. Det har gått upp och ned med hur pass sjuk jag varit, nu är det helt okej bortsett från att man hostar som en galning. Förra veckan var det halsont och nu är det hosta. Fan! Hoppas det är sista skiten på länge.

Ja, luften i shanghai är inte att leka med. Varje dag tillkommer 4 nya bilar till stan, plus att alla kineser går runt o röker hela tiden. Inomhus, utomhus, i taxin, på cykeln, på McDonalds, i telefonkiosken... Jag läste nån artikel om en svensk idrottsman som hade bott i shanghai ett år, och när han kom hem till sverige och gjorde hälsoundersökning sa läkarna:
"Dina värden är bra, men du måste sluta röka."
"Men... jag röker inte."
Ja, jag säger då det. Där har vi beviset!

skitluft!

Idag ska jag göra läxan, kolla på julkalendern på svt.se, spela sims3, hjälpa mamma att baka sockerkaka och dj-mixa lite i VirtualDJ. Plus att jag tänker hosta lite också.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0