mer än bara en frisörsalong~~

Ja, igår gjorde jag något som kan tyckas skrämmande för vissa... gå till en frisör som inte kan engelska och be honom klippa ens hår. Haha. Okej det måste medges att jag var lite nervös. Albin berättade om när han hade klippt sig i våras och det blev helt fuckat, så magkänslan var inte riktigt rätt när jag strövade ner på gatan till frisörsalongen.

Generellt sett (liksom allt annat) är det GÖRBILLIGT att få en klippning i shanghai. Givetvis finns det även ett flertal shanghais svar på studio kalufs, men det är bara onödigt om man inte vill tillbringa 3 timmar i en frisörstol.

För trots att jag valde den billigaste klippningen på stället jag gick till (68 yuan), så blev jag högst förvånad när "frisören" helt otippat började spruta shampoo i mitt hår och massera skallen på mig....högst avkopplande men lite lustigt samtidigt. För så höll han på i säkert 10 minuter, han tryckte på alla möjliga knölar och ledde därefter in mig till ett annat rum där ha sköljde av mitt hår och torkade det med handduk. Efter detta tänkte jag att "nu är det väl dags för mig att klippas då", men icke sa nicke! Killen ledde ut mig till frisörstolen igen och började ge mig axel- och ryggmassage i ytterligare 10 minuter! Det var svårt att inte låta bli att skratta, för nåt sånt här hade man ju aldrig varit med om på en frisör i sverige innan...  Sedan trodde jag bokstavligt talat inte mina öron när killen dessutom tog fram massa tops och började rensa . Uuuäägh. Mina öron blev totalrensade och glänste nu som en nylackad bil, och nu var det äntligen dags för den riktiga frisören att ta plats bakom stolen där jag satt. Jag visade en bild på ungefär hur jag ville ha håret, och han sa "ok, ok!" och körde igång med saxen. Tog ungefär lika lång tid att bli klippt som hemma, och när det var klart blev jag faktiskt riktigt nöjd. Dock tvättade de håret på mig ytterligare en gång innan allt var klart. Och då kände jag mig rejält ompysslad. :P

rejält ompysslad

Hur det blev..? Tja, det får bli en överraskning i nästa blogginlägg. :P

Annars tänkte jag att ni kanske skulle tycka det var kul att se hur jag bor. Ja, så här mitt rum ut i lägenheten vi bor i. Inte så pjåkigt kanske. Kuddar och överkast köpt på ikea, speciellt utvalt av mig själv ;)

mitt rum  mitt rum


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är det inte dags för ett nytt blogginlägg snart nu?

Hur det är på Jiatong tex,,,



kram mamsen

2009-09-19 @ 11:04:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0